Протягом 2018 року виконавчими органами міської ради проводилась робота та вживалися заходи щодо забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень громадян та посилення відповідальності посадових осіб за виконання цієї роботи. Ці заходи спрямовані на удосконалення виконання Закону України від 02.10.1996 р. № 393/96-ВР „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування”, „Інструкції з діловодства за зверненнями громадян”, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348, постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 року № 858 „Про затвердження класифікатора звернень громадян”, Закону України „Про доступ до публічної інформації”.
Усього, протягом 2018 року, до виконавчих органів Марганецької міської ради надійшло 1256 (2017 р. – 1787) звернень громадян, з них: 771 письмове (2017 р. - 927), 485 звернень на особистий прийом до міського голови та його заступників (2017 р.- 860).
До виконкому міської ради з органів влади вищого рівня надійшло 29 звернень, що на 26 звернень менше, ніж за відповідний період 2017 року, а саме:
- з апарату ВРУ – 2;
- з департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської області – 12;
- з Дніпропетровської обласної державної адміністрації – 15.
У 2018 році було отримано 206 колективних звернень (2017 р. – 169), це на 37 звернень більше, ніж за відповідний період 2017 року.
Результати аналізу письмових звернень за характером питань свідчать, що найбільша кількість з них стосується питань комунального господарства – 42,6% (535 звернень), соціального захисту – 9,1% (114 звернень), аграрної політики та земельних відносин – 8,7% (110 звернень), сім'ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 7,2% (90 звернень), економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 6,4% (79 звернень), житлової політики – 4,8% (59 звернень), транспорту і зв’язку – 2,6% (33 звернення), екології та природних ресурсів – 2,3% (28 звернень), праці і заробітної плати – 1,8% (23 звернення), діяльності органів місцевого самоврядування – 1,6% (21 звернень), діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин – 1,6% (19 звернень), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян – 1,2% (15 звернень), охорони здоров’я – 0,8% (10 звернень), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 0,7% (9 звернень), культури та культурної спадщини – 0,2% (2 звернення) та інші – 7,5% (94 звернення).
За підсумками розгляду звернень у 2018 році вирішено позитивно – 309 звернень; відмовлено у задоволенні – 8 звернень; надано роз’яснення на 896; інше - 43.
Проведений аналіз звернень, які надійшли до міськвиконкому, підтвердив актуальність питань житлово-комунального господарства, а саме: децентралізація системи теплопостачання, посилення внутрішньобудинкових електромереж, ремонт покрівель, міжпанельних швів, під’їздів, ремонт доріг, заміна каналізаційних люків, систем опалення та газових приладів. Якщо протягом 2017 року кількість таких звернень - 918, то протягом 2018 року цей показник є меншим і становить 535 звернень.
Актуальними залишаються питання соціального захисту, надання матеріальної допомоги на встановлення індивідуального електроопалення та матеріальної допомоги учасникам АТО.
Кількість звернень з питань житлової політики зменшилась і становить 4,8% від загальної кількості усіх звернень (59 звернень).
Актуальними залишаються питання надання земельних ділянок, набуття права власності на землю шляхом приватизації, цивільно-правових угод, безоплатної передачі. За 2018 рік кількість таких звернень більша у порівнянні з минулим роком і становить 110 звернень.
Проводиться постійна робота по організації особистих прийомів міського голови, щоденно здійснюється попередній запис громадян на прийом до міського голови. Відповідно до розпорядження міського голови від 16.05.2016 № 171-р «Про організацію роботи телефонної лінії «Звернення до міського голови» створена та працює гаряча лінія міського голови.
Забезпечується прийом електронних звернень громадян через офіційний Інтернет-портал, де жителі міста мають можливість у зручний для них час залишити своє електронне звернення до міського голови. Протягом 2018 року розглянуто 7 таких звернень.
На особливому контролі знаходяться звернення громадян, що надходять з:
- державної установи „Урядовий контактний центр” – 617 звернень (2017р. – 920), які відпрацьовані;
- контактного центру „Гаряча лінія голови Дніпропетровської облдержадміністрації”. За 2018 рік надійшло 358 звернень (2017р. – 506), які відпрацьовані.
З метою здійснення контролю за станом роботи зі зверненнями громадян на підприємствах, в установах та організаціях міста, незалежно від форм власності, проведені перевірки та проаналізовано стан роботи зі зверненнями громадян на КП „Марганецьке виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства” Дніпропетровської обласної ради”, КП „Центр комунальних послуг та комунального майна територіальної громади м. Марганця”, КНП „Марганецький центр первинної медико-санітарної допомоги”, в управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Марганецької міської ради, управлінні капітального будівництва, архітектури, ЖКГ та комунального майна Марганецької міської ради, відділі освіти Марганецької міської ради, відділі з питань торгівлі, підприємництва та захисту прав споживачів. В ході перевірок надавалась практична та методична допомога щодо поліпшення стану роботи зі зверненнями громадян. Також рекомендовано не допускати формального підходу до розгляду звернень громадян, відповіді надавати по суті питання, вживати дієвих заходів щодо своєчасного та об’єктивного надання відповідей без порушення строків виконання.
Робота зі зверненнями громадян систематично висвітлюється у засобах масової інформації та на офіційному Інтернет-порталі виконкому міської ради.
Підготувала головний спеціаліст відділу з питань місцевого самоврядування, внутрішньої політики та інформаційного забезпечення Оксана Демченко.